Nakupuj u nás výhodne ešte dnes! Garantujeme TOP pridukty za TOP ceny.

Ako dosiahnuť pevné a štíhle bruško?

Ženy sa častokrát trápia tým, ako vyzerá ich postava. Aké majú nohy, pás či prsia a iné časti tela, s ktorými nie sú spokojné.

 belly-fat-woman

Dnes si spoločne rozoberieme populárnu tému:

Ako dosiahnuť pevné a štíhle brušné svalstvo

Ako prvé si musíme uvedomiť ,že práve v oblasti brucha sa veľmi rýchlo dokáže tuk ukladať a preto je dôležité dopriať si kvalitnú, zdravú, pestrú a vyváženú stravu.Kde zaraďujeme napríklad :

mäso, ryby, ryžu, zemiaky, vajíčka, tvarohy, syry, zeleninu, ovocie...

Vyvarujeme sa sladkostiam či  vyprážaným a mastným jedlám, ktoré by sme jednoznačne nemali jesť každý deň!

 stop-sweet-food-14953362

Popri kvalitnej strave je dôležitý aj pravidelný pohyb, tréningový plán kde zaradíme aj samotný tréning brucha.

 

Trošku anatómie

My si brušné svalstvo rozdelíme nasledovne:

  1. Priamy brušný sval
  2. Šikmý brušný sval
  3. Sval pílovitý

 

1.Priamy brušný sval

Tvorí prednú stenu brušnej dutiny. Začína sa na mečovitom výbežku (processus xiphoideus) a na chrupkách 5. - 7 rebra. Zostupuje kaudálne a upína sa na os pubis. Mediálne prilieha k bielej čiare (linea alba). Jeho snopce sú prerušované šľachovými vložkami - intersecciones tendineae, ktoré bývajú 3 až 4. Jeho funkciou je ohyb chrbtice pri fixovanej panve  a spolupôsobí pri brušnom lise. jeho silná kontrakcia umožňuje zdvihnúť hornú časť trupu pri prechode z polohy ležmo do sedu.

2.Šikmý brušný sval

Šikmý brušný sval je z jednej strany uchytený na rebrách, ale zároveň aj na panve. Na druhej strane nie je sval uchytený o pevnú časť tela, ale pripája sa ku svalu priamemu. Tak isto ako aj priamy brušný sval stabilizuje tento sval trup. Zároveň zabezpečuje pritiahnutie trupu ku boku tela.

muscle-man-pose-in-force

3.Sval pílovitý

Pílovitý sval je tvorený z viacerých svalov. Tieto jednotlivé svaly sú z jedenej strany uchytené na rebre (každý sval je uchytený pomocou šľachy o jedno rebro, čiže každý sval ma „svoje“ rebro, o ktoré je uchytený) a na druhej strane je uchytený na lopatke, respektíve zospodu na lopatke. Môžeme tiež spomenúť, že nie na každom rebre je uchytený jeden zo svalov pílovitých. Sval napomáha pri dýchaní, ale taktiež zohráva určitú rolu pri rotácií trupu tela.

 

A na záver vám poradíme video kde nájdete vhodné cviky na spevnenie brušného svalstva.

 

 

Autor: IFBB Natália Lamancová