Nakupuj u nás výhodne ešte dnes! Garantujeme TOP pridukty za TOP ceny.

Ako zhodiť tuk zo spodného bruška?

Ako sa ho účinne zbaviť a zamerať sa na túto problémovú partiu.? Tento článok zaujme snáď každého kto túži po krásnom six-packu či ľudovo nazývanom aj kocky alebo tehličky na bruchu.

Hneď z kraja Vás však asi sklamem. Zamerať všetku našu snahu iba na spodné brucho tréningom a dosiahnuť pri tom six-pack je azda nemožné. Avšak nemusíte vešať hlavu, jedna iskrična nádeje tu stále svieti a keď budete čítať pozorne až do konca, určite sa aj niečo užitočné dozviete.

 sixpack3

V prvom rade by sme si mali objasniť niekoľko základných info o brušnom svalstve ináč aj rectus abdominis čiže priamy brušný sval. Možno ste si mnohí mysleli, že naše bruško sa skladá zo samostatných “kociek“, po ktorých tak veľmi túžime. Nie je tomu tak. Jedná sa o jeden dlhý sval, ktorý ma zužujúci sa priemer smerom od hrudnej kosti až k panve. Z tohto tvaru je nám jasné, že v tej najproblematickejšej spodnej časti už tej svalovej hmoty toľko nie je. Avšak tuk sa tam veľmi rad ukladá. Určite nesmieme zabudnúť aj na často skloňovanú genetiku, ktorá v tomto príde zohráva skutočne svoju dávku role.

Tak ako sa máte teda zbaviť tuku v spodnej časti bruška ?

Tréning

Existujú stovky rôznych 30 dňových výziev na “pekáč buchiet“ avšak to je absolútna sprostosť. Jediné od čoho skutočne závisí je celkový podiel tuku v našom tele. Môžete spraviť aj milión brušákov a kadejakých cvickov, no ak sa neupravý strava a neznížite podiel tuku nikdy tehličky neuvidíte a zbavenie sa spodného brucha tak tu to platí dvojnásobne.

 hanging_leg_raises1

No predsa existuje TIP pri cvičení, s ktorým dokážete maximalizovať zapojenie svalov v spodnej časti brucha. Azda najúčinnejší cvik je zdvíhanie kolien vo vise. To však ešte nestačí. Pre dokonalé zapojenie spodného brucha musíme vyvinúť omnoho viac úsilia a zamerať sa na dokonalú techniku. To znamená žiadne pohadzovanie a 300 opakovaní za sekundu, ale pomalé kontrolované opakovanie s absolútnym sústredením na zapojenie spodného brucha.

Ak ste si mysleli že je to všetko, tak mám pre Vás “skvelú“ správu, že zďaleka nie. To najpodstatnejšie ešte len príde. Totižto pri klasickom vykonávaní tohto cviku síce budete cítiť brucho, ale to bude spôsobené niečím úplne iným. Pre maximálne zapojenie spodnej časti musíte prikladať najväčší dôraz na vytočenie panvy smerom k pupku. Laicky povedané, poriadne zodvihnúť zadok a snažiť sa ho priblížiť k pupku. Pre kontrolu správnosti môžete niekoho požiadať aby sa postavil pred vás a až keď bude vidieť váš zadok, vykonávate cvik správne.

 

Takže čo nám z toho všetkého vyplýva?

Bez úpravy stravy a teda znížennia telesného tuku na tehličky môžeme zabudnúť rovnako ako na ploché spodné bruško. Tréningom s dokonalou technikou, podotýkam s dokonalou, sa vieme zamerať na problémovú partiu, no to samo o sebe stačiť nebude. Ak však spojíme zníženie telesného tuku s tvrdým tréningom za odmenu sa môžeme tešiť na “vymakaný pekáč“ :)